Οικονομική Διευθύντρια: Λούση Ηροδότου Μούσκου
Αρμοδιότητες
Οι βασικοί τομείς μέσω των οποίων εκτελούνται οι εργασίες της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης Κεντρικής Κυβέρνησης είναι οι ακόλουθοι:
I. Γενική Οικονομική Διαχείριση Υπουργείου Οικονομικών & λοιπών Υπουργείων
Τα θέματα οικονομικής διαχείρισης που διεκπεραιώνει η Διεύθυνση εμπίπτουν στις εξής κατηγορίες:
α) Εξώδικοι διακανονισμοί, με καταβολή αποζημιώσεων, για Αγωγές εναντίον της Δημοκρατίας.
β)Παραχώρηση αποζημιώσεων, σε καταδικασθέντες των οποίων η ποινή ανετράπη κατ’ έφεση, σύμφωνα με τον περί Κατ’ Έφεση Ανατροπής Ποινής Φυλάκισης (Αποζημίωση) Νόμο του 2001.
γ) Παραχώρηση αποζημίωσης από μέρους του Τμήματος Δημοσίων Έργων στις περιπτώσεις πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων εξαιτίας κακοτεχνιών σε δρόμους που τελούν υπό την ευθύνη του εν λόγω Τμήματος.
δ) Δωρεές μηχανογραφικού και άλλου εξοπλισμού, αγαθών και υπηρεσιών από ιδιώτες προς τη Δημόσια Υπηρεσία, σύμφωνα με τον περί της Λογιστικής και Δημοσιονομικής Διαχείρισης και του Χρηματοοικονομικού Ελέγχου της Δημοκρατίας Νόμου 38(Ι)/2014.
ε) Εγκατάσταση γραμμών εξωτερικού για Κυβερνητικά τηλέφωνα και συσκευές τηλεομοιότυπων στη Δημόσια Υπηρεσία, αγορά/αντικατάσταση υπηρεσιακών τηλεφωνικών συσκευών αξιωματούχων και κρατικών λειτουργών, έγκριση χρήσης υπηρεσιακών κινητών τηλεφώνων από Δημόσιους Υπαλλήλους σύμφωνα με σχετικές Αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου και εγκυκλίους του ΥΟ.
Για παράδειγμα: Κυπριακός Οργανισμός Διαχείρισης Αποθεμάτων Πετρελαιοειδών, Επιτροπή Ελέγχου Φαρμάκων, Εθνική Αρχή Στοιχημάτων, Τεχνική Επιτροπή Καθορισμού και Αναθεώρησης Τελών και Δικαιωμάτων, Επιτροπή Ανακουφίσεως Παθόντων, Επιτροπή Διαχείρισης του Ταμείου για Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας κ.α.
β) Διοικητική Υποστήριξη Επιτροπών
Διοικητική υποστήριξη, συντονισμός και επικοινωνία Επιτροπής Αποκλεισμού των Οικονομικών Φορέων από Διαδικασίες Σύναψης Δημοσίων Συμβάσεων η οποία συστάθηκε με Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Εποπτεία, επίβλεψη και καθοδήγηση Γραμματέως Επιτροπής.
α) Εξέταση ενστάσεων εναντίον σκοπούμενων απαλλοτριώσεων και ετοιμασία σημειωμάτων για ενημέρωση του Υπουργού και λήψη απόφασης από την αρμόδια Υπουργική Επιτροπή σύμφωνα με τους περί Αναγκαστικής Απαλλοτριώσεως Νόμους.
β) Εξέταση ιεραρχικών προσφυγών εναντίον του Κηδεμόνα Διαχείρισης Τουρκοκυπριακών Περιουσιών και ετοιμασία σημειωμάτων για ενημέρωση του Υπουργού και λήψη απόφασης από την αρμόδια Υπουργική Επιτροπή.
α) Παραχώρηση Κρατικής Περιουσίας σε ιδιώτες (φυσικά πρόσωπα και οργανισμούς), σύμφωνα με τον Κανονισμό 91 των Κανονισμών Κυβερνητικών Αποθηκών.
β) Διαγραφές από το Μητρώο Περιουσιακών Στοιχείων των Υπουργείων/Υπηρεσιών, μη χρησιμοποιήσιμων αγαθών λόγω φυσικής φθοράς σύμφωνα με τους Κανονισμούς Κυβερνητικών Αποθηκών.
II. Κρατική Στεγαστική Πολιτική / Ενοικίαση Κυβερνητικών Κτιρίων
α) Γενική Κρατική Στεγαστική Πολιτική.
Έγκριση του ύψους του ενοικίου σε συνάρτηση με τη χρονική διάρκεια ενοικίασης προς:
III. Θέματα δημοσίων συμβάσεων που αφορούν το Υπουργείο Οικονομικών
α) Λειτουργία του Συμβουλίου Προσφορών του Υπουργείου Οικονομικών.
β) Παροχή υποστήριξης / καθοδήγησης στις υπόλοιπες Διευθύνσεις του Υπουργείου σε περιπτώσεις προκήρυξης διαγωνισμών/προσφορών.
ΙV. Θέματα πολιτικής για τον τομέα των τυχερών παιγνίων
α) Χειρισμός θεμάτων που αφορούν τον περί Στοιχημάτων Νόμο του 2019 [Ν.37(Ι)2019], και τον περί Ορισμένων Τυχερών Παιχνιδιών Νόμο του 2018 [Ν.52(Ι)/2018].
β) Εκπροσώπηση Υπουργείου σε διάφορες σχετικές επιτροπές.
γ) Σύνταξη νομοθετημάτων και προτάσεων προς το Υπουργικό Συμβούλιο.
δ) Σύνταξη κειμένων προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα πλαίσια σχετικής ευρωπαϊκής Οδηγίας στην οποία εμπίπτουν οι εν λόγω νομοθεσίες.
ε) Ετοιμασία σημειωμάτων και εισηγήσεων προς τον Υπουργό Οικονομικών για χάραξη πολιτικής ή λήψη αποφάσεων, έχοντας ως γνώμονα τον εκσυγχρονισμό του τομέα σε συνάρτηση με το ευρύτερο δημόσιο συμφέρον και την προστασία των πολιτών.
V. Άλλα εξειδικευμένα θέματα.
α) Αξιολόγηση αιτημάτων και παροχή έγκρισης από τον Υπουργό Οικονομικών για αναγνώριση φιλανθρωπικών ιδρυμάτων.
β) Θέματα εθελοντισμού.
γ) Θέματα ασφάλειας διαβαθμισμένων πληροφοριών.
Στοιχεία Επικοινωνίας:
κα Χριστιάνα Φρανγκίδου
Τηλ.: +357 22601192
Εmail: cfrangidou@papd.mof.gov.cy